Szkolenia dla firm
Wierzę, że dobre szkolenie to nie prezentacja – tylko zbudowanie relacji, dobrane ćwiczenia i zaangażowanie uczestników.
Z czego szkolę?
Z różnych obszarów z szeroko pojętych kompetencji przydatnych w rozwoju zawodowym.
Poniżej ogólnie ujęte tematy szkoleń, wraz z przykładowymi modułami, jakby mogło wyglądać szkolenie. Każdorazowo, taką kwestię ustalam z Klientem.

Paweł Lasota
Trener Biznesu
Łączę pasję do rozwoju ludzi i biznesu, wspierając firmy w budowaniu zespołów, optymalizacji procesów i wzmacnianiu marki pracodawcy.
- Email:kontakt@lasotapawel.pl
Komunikacja
Przykładowa agenda:
▧ podstawy efektywnej komunikacji
▧ nadawanie i odbieranie komunikatów nie takie oczywiste
▧ komunikacja na żywo, zdalna, pisana i mówiona - różnice i podobieństwa
▧ narzędzia aktywnego słuchania
▧ analiza wyzwań komunikacyjnych w pracy
▧ zaprojektowanie przyszłych dobrych praktyk komunikacyjnych w zespole
Przykładowa agenda:
▧ podstawy empatii
▧ jak udzielać empatycznej informacji zwrotnej wg modelu NVC (Nonviolent Communication – Komunikacja Bez Przemocy)
▧ wykorzystanie "uszy żyrafy" w empatycznym słuchaniu
▧ dobre i złe praktyki komunikacji empatycznej na podstawie case study
Przykładowa agenda:
▧ dlaczego udzielamy informacji zwrotnej i jak to robić dobrze
▧ rodzaje informacji zwrotnej
▧ nauka udzielenia feedbacku według różnych metod np. "kanapka", start-stop-contnue; GOLD, SPINKA, SBI-BI
▧ analiza case study dobrych i złych przykładów udzielania informacji zwrotnej
▧ praktyka w udzielaniu feedbacku
Przykładowa agenda:
▧ emoji w komunikacji piasnej - dlaczego, po co i jakie niosą nieporozumienia
▧ zasady Savoir vivre maili oraz czatów indywidualnych i grupowych
▧ dobre praktyki nawyków komunikacyjnych podczas codziennej pracy zdalnej
▧ różnice i podobieństwa w komunikacji "biurowej" a "zdalnej"
Team Bulding
Przykładowa agenda:
▧ gra/y szkoleniowa/e - część integracyjna i jednocześnie pozwalająca wyciągnąć wnioski dla zespołu
▧ pytania zapoznawcze/ pogłębiające z obszaru zawodowego i/lub prywatnego
▧ stworzenie mapy silnych i mocnych stron zespołu
▧ wypracowanie zasad współpracy i/lub zdalnych spotkań zespołu
▧ ustalenie “oczekiwań” wobec lidera
▧ autorefleksja na temat funkcjonowania siebie w zespole
▧ “retro” funkcjonowania zespołu
▧ wyciągnięcie dobrych i złych praktyk komunikacyjnych w zespole i zaplanowanie zmian
▧ omówienie trudnych sytuacji w zespole
Przykładowa agenda:
▧ jakie role nie "stanowiskowe" przywdziewamy w zespole i dlaczego
▧ budowanie relacji indywidualnych z kolegą/koleżanką z zespoł
▧ siła w różnorodości - jak sobie z nią radzić i czerpać benefity
▧ zarządzanie "budującymi" trudnymi sytuacjami w zespole
Przykładowa agenda:
▧ omówienie znaczenia słowa "Talent" w rozumieniu ogólnym i według CliftonStrengths
▧ indywidualne omawianie na forum swoich TOP 5 Talentów
▧ spojrzenie na prespektywę mocnych stron zespołu na bazie Talentów indywidualnych
▧ wypracowanie jak mocne strony zespołu można przekuć w realne korzyści w firmie
▧ zaplanowanie jak zespół może bardziej w przyszłości korzystać ze znajomości swoich mocnych stron
Rozwój osobisty
Przykładowa agenda:
▧ autoanaliza jak dbamy (albo nie) o swój well-being w pracy
▧ model PERMA - czyli co w praktyce składa się na budowanie dobrostanu
▧ jak budować zaufanie i wspierającą atmosferę w pracy
▧ pozytywne interwencje psychologiczne - teoria i praktyka
▧ wypracowanie własnego zestawu dbania o dobrostan swój i innych osób w firmie
Przykładowa agenda:
▧ autoanaliza jak do tej pory uczestnik budował relacje zawodowe
▧ przpis na dobre relacje zawodowe w zależności od grupy: koledzy/koleżanki z pracy; szef czy klient
▧ jak budować partnerskie a tym samym wartościowe relacje w pracy,
▧ zaplanowanie relacji na jakich nam zależy
Przykładowa agenda:
▧ podstawowe funkcje zarządzania: planowanie, organizowanie, motywowanie i kontrolowanie
▧ style zarządzania - zgodność z tym jacy jesteśmy vs. potrzeby zespołu
▧ praca na case study z obszaru wyzwań w roli lidera
▧ dobre praktyki zarządzania różnymi zespołami: rozproszonymi (zdalnymi), międzypokoleniowymi, neuro(a)typowymi czy różnostanowiskowymi (od stażyśtów po eskpertów)
▧ opracowanie własnej listy "to -do dobrego lidera"
Przykładowa agenda:
▧ dlaczego nie można zarządzać czasem, a można sobą w czasie
▧ technika planowania czasu: Pomodoro, Zasada Pareto, Metoda SMART, Macież Eisenhovera
▧ jak walczyć z pożeraczami czasu i budować wartościowe nawyki
▧ dobre praktyki zarządzania kalendarzem i priorytetyzacją zadań w pracy
▧ zaprojektowanie najbliższego czasu w pracy z zastosowaniem wiedzy ze szkolenia
Przykładowa agenda:
▧ czynniki wpływające na sytuacje trudne we wspólpracy zespołowej i indywidualnej
▧ działania reaktywne i prewencjyjne z zadbaniem o siebie i drugą stronę
▧ dobre praktyki jak zapobiegać powstaniu sytuacji trudnych i/lub zmienić nasz sposób myślenia o danej sytuacji
▧ jak przeciwdziałać przejścia sytuacji trudnej w konflikt
▧ stres wywołany trudną sytuacją czy trudna sytuacja spowodowana stresem
Train The Trainer
Przykładowa agenda:
▧ autoprezentacja i podstawy wystąpień publicznych
▧ zasady projektowania szkoleń wg. Cykly Kolba oraz założenia procesu grupowego
▧ dlaczego warto poświęcić czas na integrację uczestników - budowanie bezpieczeństwa w grupie
▧ sposoby na aktywizowanie uczestników
▧ aktywne słuchanie - klucz do komunikacji z uczestnikami a w rezultacie efektywności szkolenia
▧ przeanalizowanie dotychczasowych prowadzonych spotkań, wyciągających zarówno dobre praktyki jak i rzeczy do poprawy
▧ opracowaniu planu najbliższego szkolenia/spotkania które będzie prowadził uczestnik
Przykładowa agenda:
▧ zrozumienie roli konspektu/scenariusza spotkania w pracy trenera/prowadzącego spotkania
▧ przeanalizowanie w czym dokładnie brakuje pewności siebie
▧ zmierzenie się ze swoimi "blokerami" pewności siebie - praca na własnych case study
▧ nadmierna bądź sztuczna pewność siebie jako kierunek, który nie warto obierać
Przykładowa agenda:
▧ abc dobrego przygotowania i przeprowadzenia spotkania online
▧ jak angażować/aktywizować uczestników spotkań online
▧ praca na case study - sytuacje trudne podczas prowadzenia spotkań/warsztatów online
▧ gry i zabawy integracyjne, które można zastosować podczas spotkań online
▧ zasady dobierania narzędzi szkoleniowych pod potrzeby i rodzaj uczestników
▧ opracowaniu planu najbliższego szkolenia/spotkania które będzie prowadził uczestnik
Wizerunek marki
Przykładowa agenda:
▧ marka osobista (ang. personal branding)- czym jest i dlaczego wszyscy ją mamy
▧ (nie)oczywiste informacje nt. LinkedIn: algortym, dwell time, ewolucja platformy
▧ autorefleksja na temat swojej marki budowanej dotychczas na LinedIn
▧ audyt konta i działań na LinkedIn - jak postrzegają to inni
▧ wdrożenie zmian Tu i Teraz na LinkedIn
Przykładowa agenda:
▧ marka pracodawcy (ang. employer branding) - czym jest, a czym nie
▧ “Jak to robią inni” czyli case study z różnych firm: konkurencjych i tych co robią to dobrze
▧ analiza działań firmowych na LinkedI: co jest robionione, a co nie
▧ employee advocacy (pol. ambsadorzy marki) - korzyści dla pracodawcy, ale i pracowników
▧ jak wdrożyć employee advocacy
Gdzie szkolę?
Na terenie całej Polski
W siedzibach firm, na wyjazdach integracyjnych, w wynajętych salach konferencyjnych – ustalimy, co będzie najlepsze. Jeśli w Warszawie, to odpadają mi koszty dojazdy 🙂
Teams, Google Meet, Zoom i inne wirtualne sale szkoleniowe
Wspólnie ustalimy wygodną dla uczestników platformę do spotkania.
Jak współpracuję?
Zależy mi, aby każde szkolenie było dopasowane do konkretnej grupy i dawało realny efekt. Dlatego proponuję współpracę opartą na 5 krokach – bo to właśnie zapoznanie z organizatorem i badanie potrzeb decydują o jakości.
Wierzę też, że bez tzw. follow-upu – czyli przypominania, wdrażania i refleksji – trudno mówić o trwałej zmianie.
Jednocześnie, jeśli sytuacja tego wymaga, możemy oprzeć się tylko na wspólnie ustalonym planie i zrealizować szkolenie bez dodatkowych działań.

1. Zapoznanie
Zawsze powtarzam Klientom: nie bierz kota w worku. Dlatego współpracę proponuję zacząć od krótkiego spotkania online – zamiast prezentacji. Papier przyjmie wszystko, a rozmowa daje prawdziwy obraz.
Podejmijmy współpracę
Prowadzisz kilkuosobową firmę? A może jesteś menadżerem lub pracownikiem HR w firmie zatrudniające setki czy tysiące pracowników? Moje szkolenia mogą przydać się w każdej organizacji, która stawia na rozwój pracowników.
Napisz do mnie lub umów się na niezobowiązujące krótkie spotkanie online, na którym porozmawiamy o Twoich potrzebach!